خدمات نقاشی ساختمان سپید

انجام تمام امور نقاشی ساختمان - زیر سازی - رنگ آمیزی

۱۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

نقاشی ساختمان - آموزش نحوه نقاشی و رنگ آمیزی دیوار

نقاشی ساختمان - آموزش نحوه نقاشی و رنگ آمیزی دیوار -

نقاشی ساختمان - آموزش  نحوه نقاشی و رنگ آمیزی دیوار  -

برای نقاشی ساختمان  به لوازم و ابزار زیر نیاز است که باید تهیه نمایید

سمباده – برس – قلم مو – غلطک-حلال – کاردک و سایر ابزار مورد نیاز

 در ابتدا سطح دیوار سطح کار را کاملا صاف و صیقلی میکنیم .

برای ابن کار از سنباده استفاده می شود.

برای سفت شدن دیوار و جلوگیری از ترک بر روی سطح دیوار روغن زیر کار می زنیم تا برای رنگ آستر آماده شود.

سپس بعد از خشک شدن روغن دیوار یک یا دودست بتونه می زنیم تا سطح دیوار عاری از هرگونه ترک و جای ضربه و فرو رفتگی باشد.

نوبت به رنگ آستری می رسد. رنگ آستر مورد استفاده در نقاشی ساختمان می تواند رنگ آستر مخصوص یا رنگ اصلی باشد که رنگ آستر موجب چسبندگی بیشتر رنگ اصلی می شود و باعث می شود سایه های  رو هم افتادگی رنگ اصلی مشخص نشود

پس از رنگ آستری یکی از مهمترین مراحل  نقاشی ساختمان که موج گیری و لکه گیری است انجام می شود که باعث می شود نقاشی ساختمان بسیار تمیز و با کیفیت شود.پس از لکه کیری با سمباده سطح بتونه را صاف و سیقلی میکنیم و سپس سطح دیوار را از گزد و غبار پاک می کنیم تا دیوار آماده رنگ آستری دوم شود

مرحله پایانی رنگ نهایی است که میتواند با قلم مو و غلتک انجام شود.

نقاشی ساختمان سپید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نقاشی سپید

تعمیرات و بازسازی ساختمان

تعمیرات و بازسازی ساختمان

تعمیرات و بازسازی ساختمان

تعمیرات و بازسازی ساختمان اگر بدست شخص مناسبی انجام گیرد میتواند با هزینه مناسب ساختمان شما را بگونه ای باز سازی نماید که گویی شما ساختمان دیگری دارید.

نقاشی ساختمان یکی از عوامل تاثیر گذار در باز سازی ساختمان می باشد.

نقاشی ساختمان میتواند شامل نقاشی نمای ساختمان ، نقاشی اتاق ها، نقاشی را رو و راه پله ، نقاشی زیر زمین و تمامی بخش های ساختمان باشد

در نقاشی ساختمان و نقاشی اتاق انتخاب رنگ بسیار حائز اهمیت می باشد.

اگر رنگ مناسب متراژ و شکل فضا نباشد می توند تاثی منفی گذاشته و اتاق را کوچکتر یا بزرگ تر از چیزی که مد نظر ماست نمایش دهد.

همچنین نوع رنگ انتخابی باید مناسب اتاق یا فضا یاشد تا در نقاشی ساختمان دچار مشکل نشده و بعده ها دچار ریزش رنگ ترک و سایر مشکلات نباشیم.

مثلا برای سالن پذیرایی از رنگ پلاستیک و اکرلیک میتواند مناسب باشد.

برای راه پله قالبا از رنگ پلاستیک استفاده می شود البته مش میتوانید از رنگ روغنی و  رنگ اپوکسی و رنگ بلکا نیز استفاده نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نقاشی سپید

قیمت نقاشی ساختمان در تهران

قیمت نقاشی ساختمان در تهران

قیمت نقاشی ساختمان در تهران

قیمت نقاشی ساختمان در کل به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله متراز، نوع رنگ مورد استفاده در نقاشی ساختمان

در کل میتوان قیمت پایه برای رنگ های مختلف را بطور متوسط با هزینه 5هزار تومان تا 20هزار تومان در نظر گرفت

برای اطلاع از قیمت دقیق نقاشی ساختمان باید محل مورد نظر برای نقاشی ساختمان بازدید شده و نوع رنگ و هزینه نقاشی ساختمان و زمان مورد نیاز برای نقاشی ساختمان بطور دقیق بر آورد شود.

جهت مشاوره و هماهنگی برای بازدید رایگان با شماره 

021-77149588   021-22983413
تمام نقاط تهران 5183019-0912

تماس حاصل نمایید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نقاشی سپید

درباره گروه نقاشی ساختمان سپید

درباره گروه نقاشی ساختمان سپید(امیدی)

درباره گروه نقاشی ساختمان سپید(امیدی)

گروه نقاشی ساختمان امید با 17 سال سابقه در امور باز سازی و نقاشی ساختمان مفتخر  تحت نام گروه نقاشی سپید با مدیریت آقای مسعود امیدی در امور نقاشی ساختمان ، نقاشی نمای ساختمان .نقاشی ساختمان های اداری,نقاشی ساختمان های مسکونی و کلیه امور مربوبه در تمامی نقاط تهران و کرج و شهرستان ها خدمت رسانی نماید.
نقاشی ساختمان یک امر بسیار مهم در باز سازی ساختمان می باشد.
استفاده از رنگ مناسب و همچنین نوع رنگ مناسب برای اتاق ها و بخش های مختلف منزل با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع ساختمان و استفاده از رنگ های مناسب جهت کاربرد ساختمان اهمیت بسزایی دارد.
کار را به کاردان بسپارید.
گروه نقاشی ساختمان امیدی
برای تماس از بخش تماس با ما استفاده نمایید و سوالات خود در زمینه نقاشی ساختمان را از بخش سوالات متداول با ما مطرح کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نقاشی سپید

کاغذ دیواری چیست ؟

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری پوشش تزیینی داخلی است که برای ادارات، خانه‌ها و... استفاده می‌شود. جنبه‌های و این نوع پوشش بیشتر به صورت رول و یا به صورت متری فروخته می‌شود و با جنبه ی طراحی داخلی بر بروی دیوار ها چسبانده می شود. کاغذ دیواری ها می‌توانند ساده (بصورت نقاشی) یا به صورت بافته‌شده (مانند آنگلیپتا) و یا با الگوهای گرافیکی ساخته شده‌ باشند.

روش‌های چاپ کاغذ دیواری شامل چاپ سطحی، چاپ به‌وسیله حکاکی، ابریشمی، چاپ به صورت دیجیتالی یا چاپ به وسیله ماشین چاپ چرخشی است.

1-کاغذ با روکش پاچه ای

این کاغذ دیواری یک مادهٔ سبک وینیل از آکرلیک و یا وینیل مایع دارد. لایهٔ طرح دار آن روی این  شده است. عموماً این کاغذ سبکتر است و برای استفاده در فضاهایی که رطوبت کمتری دارند مانند سالن نشیمن مناسب است.

2-کاغذ دیواری از منسوخ نبافته(نان وود):

مواد تشکیل دهندهٔ کاغذ دیواری غیر بافته شده از مخلوط فیبر سلولوزی بلند و الیاف نساجی در دستگاه کاغذ تولید شده است. این شبکه به وسیلهٔ مواد آکرلیک تقویت شده و به کمک رنگدانه‌ها یک نوع تاری ایجاد می‌کنند. افزودنی‌های خاص هم جهت ایجاد رطوبت، استحکام و قدرت جذب مورد استفاده قرار می‌گیرند. غیر بافته شده‌ها موادی را ایجاد کردند که از لحاظ ابعاد و اندازه تغییر شکل نمی‌دهد؛ بنابراین رطوبت مانند چسبی عمل می‌کند که بتوان کاغذ را بر روی دیوار نصب نمود. این تکنیک بسیار در وقت نصاب صرفه جویی نموده و نصاب دیگر نیازی به دوباره چسب زدن کاغذ و منتظر ماندن برای تکهٔ بعدی حین نصب ندارد. کاغذهای غیر بافته شده نصب بسیار آسانی دارند و دوباره نیز قابل استفاده می‌باشند. زیرا حالت خود را به خاطر مواد چسبنده‌ای که در پشت کاغذ هست از دست نمی‌دهند، مواقعی که نیاز به برداشتن کاغذ جهت انجام برخی امور مانند تعمیر سیستم تأسیسات و برق که پشت کاغذ در دیوار تعبیه شده‌اند است، می‌توان کاغذ را از دیوار جدا نموده و دوباره نصب نمود.

 نقاشی ساختمان

3-کاغذ با وینیل سخت و جامد:

این نوع از کاغذ دیواری‌ها یک لایهٔ کاغذی لمینیت شده توسط یک روکش وینیلی جامد پوشش می‌دهد

این نمونه کاغذها از آنجاییکه سطح طرح دار آنها روکش وینیلی بسیار قوی دارند کاملاً مقاوم هستند. این کاغذها هم در دسته‌بندی کاغذهای قابل شستشو و قابل کنده شدن قرار می‌گیرند. کاغذی با روکش وینیل جامد یا سخت در بسیاری از محیط‌های خانه که ممکن است رطوبت و چربی و لکه بگیرد قابل استفاده است اما در محیط هایی مانند انباری ها و مکانهایی که تماس فیزیکی با کاغذ ایجاد میشود مناسب نیست.

 نقاشی ساختمان

4-کاغذ با روکش

 این کاغذ دیواری ماده‌ای کاغذی دارد که بر روی آن رویهٔ طرح دار با نمونهٔ وینیل آکرلیک (پی وی سی)اسپری و یا روکش شده است. این نمونه از از کاغذها در دستهٔ کاغذهای با قابلیت شستشو و ضد لک طبقه‌بندی می شوندو برای اکثر فضاها قابل استفاده می‌باشند. این نمونه از نمونهٔ های سادهٔ ان است وبسیار در برابر چربی و رطوبت مقاوم است و حتی برای محیط هایی همچون اشپزخانه  استفاده است.

 

5-کاغذهای وینیل فابریک بک نقاشی ساختمان

  • در این کاغذها لایه‌ای پوشیده از وینیل سخت روی سطح دکوراتیوشان لمینیت شده است. انواع اصلی آن در زیر شرح داده شده است.
  • 1-کاغذی: این نمونه کاغذها اشاره دارد به انواع کاغذ دیواری‌هایی که پایهٔ کاغذی دارند که سطح طرح دار بر روی آنها چاپ می‌شود. درست است، کاغذها روکش نشده‌اند، اما برخی روکشی دارند که بر روی جوهر کشیده شده و از آن محافظت می‌کند

 نقاشی ساختمان

  • 2-کاغذهای وینیلی نون وون (غیر بافته شده): این کاغذها از یک کاغذ نون وون با یک صفحهٔ وینیلی تشکیل شده‌اند. زیرا آنها در مقابل آب بسیار مقاوم و غیرقابل نفوذ هستند، عمدتاً از این کاغذ می‌توان در حمام و آشپزخانه استفاده نمود.
  • 3-وینیل سخت یا جامد: این کاغذ شامل یک نوار وینیلی است که بر روی لایهٔ پارچه‌ای یا کاغذی لمینیت شده است؛ و عموماً بسیار مقاوم تر از نمونه‌هایی است که در بالا به آن اشاره شد زیرا وینیل از نوع جامد است و از نوع مایع آن استفاده نشده است. این گونه کاغذها برای مشتریانی که به دنبال کاغذ صد در صد قابل شستشو، ضد لک و مقاوم می‌گردند مناسب است.

 

نصب کاغذ دیواری نقاشی ساختمان

همانگونه که دیوار قبل از رنگ نیاز به آماده‌سازی دارد، برای نصب کاغذ دیواری نیز باید ابتدا دیوار را آماده کرد. آماده‌سازی دیوار که به گونه‌ای که دیوار کاملاً زیر سازی گچ را برای برطرف کردن سوراخ‌ها و خرابی‌های یکدست شود. علاوه بر این، هر جنس دیوار برای چسباندن کاغذ دیواری مناسب نیست. به عنوان مثال دیوارهای گچی نسبت به دیواری‌های سیمانی یا چوبی پذیرش بهتری برای کاغذ دیواری دارند. کاغذ دیواری کاربرد خاص خود را دارد. به عنوان مثال اگر در داخل حمام استفاده شود، حتی اگر کاغذ دیواری ضد رطوبت باشد، پس از مدت کوتاهی به دلیل رطوبت محیط، چسب زیر کاغذ دیواری از بین رفته و خیلی زود خراب می‌شود. بهتر است از کاغذ دیواری در محیط خشک استفاده کرد. از دیگر نکاتی که قبل از نصب کاغذ دیواری باید به آن دقت کرد، ابعاد دیوار است. اگر طول و ارتفاع دیوار کم باشد، بسیاری از نقش و نگارهای کاغذ دیواری بریده می‌شود و طرح آن به خوبی نشان داده نخواهد شد. طرح کاغذ دیواری‌ها بجز کاغذ دیواری‌های پوستری، تکرار شونده است؛ بنابراین بهتر است دیواری انتخاب شود که فضای کافی برای تکرار چند بار طرح کاغذ دیواری را داشته باشد. هر چه طرح کاغذ دیواری درشت تر باشد، دیواری که روی آن نصب می‌شود نیز باید بزرگ‌تر باشد.

سقف و دیوار که کاربری‌های معمول کاغذ دیواری است، می‌توان کاغذ دیواری را در داخل کمد، کتابخانه و روی قاب پنجره نصب کرد.

جدا کردن کاغذ دیواری

یکی از ویژگی‌های مثبت کاغذ دیواری نسبت به سایر پوشش‌های دیواری قابلیت برداشتن آن از روی دیوار است که به سادگی انجام می‌شود.  نقاشی ساختمان

آب

آسان‌ترین روش کندن کاغذ دیواری، پاشیدن آب بر روی آن است. آب از درون منفذهای کاغذ دیواری به چسب پشت آن نفوذ می‌کند و آن را از بین می‌برد. با از بین رفتن قدرت چسبندگی چسب پشت کاغذ دیواری، به راحتی می‌توان کاغذ دیواری را از دیوار جدا کرد. البته کاغذ دیواری‌هایی که به این روش به راحتی از دیوار جدا می‌شوند باید به اصطلاح قابل جداسازی (Peelable) باشند که بسیاری از کاغذ دیواری‌های مدرن این ویژگی را دارند.

 نقاشی ساختمان

 

بخار آب

یکی دیگر از موادی که برای از بین بردن چسب کاغذ دیواری و جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار استفاده می‌شود، بخار آب است. برای این منظور از دستگاه بخارکننده چسب کاغذ دیواری استفاده می‌شود که با برق کار می‌کند. این دستگاه شامل یک مخزن آب است و با روشن شدن، آب درون آن بخار می‌شود و می‌توان با دسته مخزن بخار را بر روی کاغذ دیواری پاشید. بخار آب چسب پشت کاغذ دیواری را حل می‌کند و به کاغذ دیواری اجازه می‌دهد تا به راحتی از دیوار جدا شود. در استفاده از بخار آب باید دقت کافی به عمل بیاید تا به پوشش خشک دیوار زیر کاغذ دیواری آسیبی وارد نشود.

 نقاشی ساختمان

کاغذ دیواری یکی از وجوه مهم دکوراسیون داخلی محسوب می شود. تکنیک های چاپ کاغذ دیواری شامل چاپ مسطح است.  (Surface)، کلیشه‏ای (Gravure)، سیلک اسکرین (Silk Screen) و چاپ دورانی (Rotary) کاغذ دیواری معمولا به صورت رول فروخته می شود و جهت چسباندن آن به دیوار از چسب مخصوص استفاده می شود.

طرح های کاغذ دیواری به سه شکل هستند:

 1-طرح هایی تحت عنوان کاغذ خود چسب یا چسبانک دیواری  

2-طرح هایی که مانند یک نقاشی دارای تصویر مشخصی هستند  نقاشی ساختمان

 

 3-طرح هایی که از بافت های گرافیکی (نقش های کوچکی که تکرار می شوند) به وجود می آیند. بر اساس علم ریاضی در چنین طرح هایی از کاغذ دیواری، نقش های گرافیکی فقط به 17 روش می توانند در کنار هم تکرار شده و تشکیل تصویر بزرگتری را دهند و طرح های استفاده شده در تولیدات همه سازندگان کاغذ دیواری در دنیا نیز بر اساس همین 17 روش می باشد.

 نقاشی ساختمان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نقاشی سپید

رنگ نما چیست؟

رنگ نما

رنگ نما

نقاشی ساختمان امیدی

رنگ نما رنگی ضد آب بر پایه اکریلیک بوده و با بکار بردن افزودنی های سیلیکونی ساختاری مناسب به عنوان پوشش رنگی نمای ساختمان دارد. در نما به عنوان لایه نهایی و پوششی تزئینی جهت عایق حرارتی بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد. آسان و سریع اجرا شده و عایق رطوبت بوده و اجازه تنفس را به سطوح می دهد. در برابر عوامل خارجی مقاوم است. بر روی رنگ قدیمی نما اجرا شده و جایگزینی با عمر بالا را تشکیل می دهد.

رنگ عایق رطوبت

رنگ عایق رطوبت به رنگی گفته می شود  که در مقابل شرایط سخت جوی مثل باران های مداوم و یا رطوبت هوا مقاومت و پایداری داشته باشد.

رنگ عایق رطوبت اگر به شکل صحیح در نمای ساختمان به کار برده شود  ساختمان شما را حداقل تا 10 الی 15 سال در برابر عوامل جوی و باران ها و هر گونه رطوبت سالم نگه می کند.

نکته مهم در اجرای رنگ نمای ساختمان  اجرا صحیح و اصولی رنگ نما است رنگ نمای ساختمان همانطور که از اسمش پیدا است  مخصوص نمای ساختمان ساخته شده است.

در کشور ما همیشه وقتی یک نمای ساختمان رنگ شده را ملاحظه می کنید حس خوبی نخواهید داشت و همیشه با یک نمای کثیف و رنگ پریده و یا پوسته شده روبه رو می شویم.

این موضوع را میتوان اینگونه توضیح داد که:

رنگ نمای ساختمان باید دارای استانداردهای مخصوص به خود باشد و برای هر شرایط آب و هوایی رنگ نمای مخصوص به همان شرایط آب و هوایی به کار برده شود.

اما متأسفانه کارفرمایان بدون در نظر گرفتن استانداردهای رنگ نما و همچنین بدون مشورت با افراد خبره و کارشناسان این صنعت با استخدام پیمانکار رنگ نمای ساختمان که در اکثر مواقع اطلاعات فنی کاملی ندارد و با خرید رنگ های پلاستیک و یا کنیتکس های روغنی اقدام به رنگ آمیزی نمای ساختمان می کنند.

ولی بعد از مدت کوتاهی رنگ نمای ساختمان پوسته پوسته شده یا دچار رنگ پریدگی میگردد از همه مهم تر اینکه این رنگ هیچ وقت ساختمان شما را عایق رطوبت نمی کند و به دلیل جذب آب و رطوبت ساختمان شما از درون یعی داخل اتاق ها شروع به شوره زدن و نم زدگی می گردد.

اگر چنانچه در ابتدا کار و قبل از اقدام به نقاشی نمای ساختمان با  یک شرکت معتبر که محصولات متنوع در اختیار دارد ، وارد مذاکره گردید و به نظرات کارشناسانه شرکت مورد نظر، توجه کنید

رنگ عایق رطوبت یک رنگ نمای فوق العاده عالی برای ساختمان های می باشد که در مناطق شمالی کشور هستند . همیشه در شمال کشورمان هزینه های زیادی صرفه ساخت یک ویلا و یا هر ساختمان دیگری می گردد.

رنگ نمای ساختمان شما هم عایق ساختمان خواهد بود و هم رنگ نمای ساختمان شماست.

اما با تحقیقات و مشاهدات اینجانب وسابقه کاری که در شمال کشور داشته ام بالای 80% درصد از ساختمان ها در رنگ آمیزی نمای ساختمان خود به هیچ وجه از استانداردهای این صنعت پیروی نمی کنند و این ساختمان ها همیشه دارای مشکل ورود نم و رطوبت از نمای ساختمان به داخل ساختمان هستند

چنانچه کارفرمایان در ابتدا جهت نقاشی نمای ساختمان با صرف 15% درصد هزینه بیشتر و استفاده از رنگ نمای ساختمان مرغوب و همچنین واگذاری پروژه به پیمانکار  رنگ نمای ساختمان حرفه ای و متعهد اقدام به نقاشی ساختمان خود کنند هیچ گاه شاهد ورود نم و رطوبت از نمای بیرون ساختمان به نمای داخل ساختمان نخواهند بود

همچنین رنگ نمای ساختمان خود را حداقل 15 سال به همان شکل و ظاهر اولیه بدون رنگ پریدگی خواهند دید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نقاشی سپید

رنگ چوب چیست ؟

رنگ چوب نقاشی ساختمان امیدی

رنگ چوب

رنگ های شفاف علاوه بر پوشاندن سطح و حفاظت آن لایه شفافی را بر روی چوب به وجود می آورد بدون آن که در نقش و موج چوب تغییری ایجاد کند.

رنگ چوب چند دسته تقسیم می شود:

1-رنگ لاک و الکل:

لاک ازحشره ای به نام کوکوس لاکا به دست می آید این حشره بعد از مکیدن شیره درختان مایع قهوه ای رنگی از خود ترشح می کند این مایع پس از تصویه شدن در بازار به عنوان لاک به فروش می رسد. بهترین نوع لاک به رنگ زرد روشن تا زرد مایل به نارنجی است که در این صورت آن را شلاک می نامند. در عمل لاک و الکل کاری لاک را در الکل حل می کنندو هر چه درجه خلوص آن بالاتر باشد لاک بهتر در الکل حل خواهد شد.

رنگ لاک و الکل را در سه دسته طبقه بندی میکنند:

1-(پرداخت) برای صاف کردن روی رنگ ایجاد شده

2- (بوم کردن): برای پر کردن خلل و فرج چوب

3- (پوشش) برای ایجاد کردن قشر رنگ روی سطح کار

برای زدن لاک و الکل بر روی چوب معمولاً از کهنه رنگ کاری استفاده می شود. کهنه رنگ کاری عبارت است از تکه پارچه ای لای آن پنبه و یا پشم گذاشته باشند. لاک و الکل در مقابل اسید، رطوبت و حرارت مقاوم نیست، چنانچه آب بر روی آن ریخته شود لکه سفیدی بر روی آن باقی می ماند.

 

1-رنگهای پلی استر

پلی استر رنگی است شفاف و بی رنگ. این رنگ در تینرهای فوری بسیار قوی حل می شود. رنگ های پلی استر در مقابل رطوبت، حرارت، الکلها، اسیدها، روغن و چربی، مرکب و جوهر تا حدودی مقاوم هستند.

پلی استر خود به دو دسته پلی استر و  نیم پلی استر تقسیم می شود:

این رنگها از یک جزء ماده اصلی رنگ و یک جزء هاردنر (سخت کننده) تشکیل شده اند و ماده رقیق کننده ای ندارد و به علت اینکه در اثر رقیق نشدن تبخیر نمی شود، لذا ضخامت لاک به همان ضخامت اصلی روی کار باقی می ماند، این دسته از لاکها فوق العاده شفاف هستند. در مورد چوبهایی که شیرابه دارند، نمی توان پلی استر را به خوبی به کار برد، زیرا این چوبها به سادگی خشک نمی شوند و به خوبی لاک را نمی پذیرند.

نیم پلی استر: جز رنگهای نیمه هوا خشک هستند و از سه جزء ماده اصلی رنگ (رزین، روغن های کوتاه، اوره فرمالدئید) حلال(اتیلن) و سخت کننده (پاراتولوئن) تشکیل یافته است. این رنگها پس از مصرف احتیاج به پولیش ندارند و به دو صورت مات و براق در بازار عرضه می شوند.

 

2-سیلر

مایعی است کرم رنگ و شفاف و برای غیر قابل نفوذ کردن خلل و فرج چوب قبل از رنگ نهایی (کیلر) به کار می رود پس از استعمال سیلر و خشک شدن آن قابلیت جذب رنگ کم می شود و باعث سختی رنگ نهایی می شود. سیلر را به وسیله تینر فوری رقیق نموده و به وسیله پستوله و قلمو بر روی چوب پاچیده می شود.

3-کیلر

رنگی است شفاف که به عنوان رنگ نهایی، و همراه سیلر مورد مصرف قرار می گیرد حلال این رنگ تینر فوری است. کیلر با استفاده از پیستوله و قلمو بر روی سطح چوب پاچیده می شود. کیلر به دو صورت کیلر مات و کیلر براق وجود دارد.

4-روغن جلا

رنگی است قهوه ای روشن تا متمایل به قرمز که به عنوان رنگ نهایی مورد مصرف قرار می گیرد. این رنگ به تنهایی یا همراه با سیلر و کیلر یا لاک و الکل به عنوان براق کننده مورد استفاده قرار می گیرد. روغن جلا در مقابل آب و حرارت زیاد و رطوبت مقاوم نیست.

 نقاشی ساختمان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نقاشی سپید

رنگ کنیتکس چیست؟

رنگ کنیتکس 

نقاشی ساختمان

رنگ کنیتکس

رنگ ساختمانی کنینتکس دارای  سه نوع می باشد:
1- کنیتکس پلاستیک
2-کنیتکس روغنی   
3-کنیتکس اکریلیک

هر کدام از رنگ های نام برده شده به سه قسمت تقسیم می شوند:
1-ریزدانه
2-متوسط
3-دانه درشت

1-کنیتکس پلاستیک :
این نوع کنیتکس برای داخل ساختمان و مکانهایی که در معرض آب نباشد مورد استفاده
قرار می گیرد مهمترین مزیت آن عدم وجود بوی نامطبوع و عدم اشتعال و خشک شدن
سریع و حل و رقیق شدن با آب می باشد و مهمترین عیب ان آب گریز نبودنش
می باشد به این صورت که اگر در معرض آب قرار بگیرد رطوبت آب را در خود جذب
کرده و حالت چسبندگی خود را از دست می دهد.
   
2- کنیتکس روغنی :
این نوع کنیتکس هم برای داخل و هم برای بیرون ساختمان مورد استفاده
قرار میگیرد و مهمترین مزیت آن آب گریز بودن آن می باشد و مهمترین معایب آن
بوی نا مطبوع و دیرخشک شدن آن است چون با بنزین حل و رقیق می شود و تا کاملا خشک نشده باشد با کوچکترین جرقه ای حتی با زدن
گلید برق شعله ور شده و باعث خسارات جبران ناپذیری میشود.


3-کنیتکس اکریلیک :
این نوع کنیتکس هم برای داخل و هم برای خارج ساختمان مورد استفاده قرار می
گیرد مهمترین مزیت این نوع کنیتکس آب گریز بودن خشک شدن سریع عدم وجود بوع
نامطبوع و عدم اشتعال می باشد. کنیتکس را به کمک مخزنهای
پمپ باد و قیفهای مخصوص به دیوار یا سقف می پاشند. برای اینکه دانه های
کنیتکس به اطراف (در و پنچره و چمن یا کف …….) پاشیده نشود آنها را تا 15
متری محل کار با مشمع و…می پوشانند.

کنیتکس روغنی
خواص ویژه :

استفاده از مواد رنگ آمیزی در نمای خارجی همواره مد نظر متخصصان بوده و هست
. موادی همچون کنیتکس ، پلیتکس وغیره به دلیل مقاومت در مقابل آب و باران ،
سرعت و سهولت در انجام و پایین بودن هزینه اجرای ان مورد توجه سازندگان
ساختمانها بوده  است و جایگاه ویژه ای در خدمت صنعت ساختمان و مهندسین دارد.

کنیتکس روغنی برپایه رزینهای آلکیدی لانگ 70 درصد کد AL166 تهیه شده است و
فیلمی سخت و بادوام و مات ایجاد می کند . مقاوم درمقابل ترک
خوردگی و پوسته  پوسته شدن  و شرایط جوی مانند: بارندگی ، تابش آفتاب و اشعه ماوراء بنفش و... می باشد .

کنیتکس روغنی قابل شستشو است و به علت استفاده درصد بالایی از رزین ، دارای
چسبندگی بسیار بالایی می باشد به طوری که بعد ازخشک شدن کامل ، دانه های
پرلایت به هیچ وجه از سطح جدا نمی شوند.

نوع دانه بندی براساس مواد پرلایت تعیین می شود و استحکام نهایی پس ازسه
هفته مشخص میشود.

این محصول به هیچ وجه با آب مخلوط نشده و فقط با حلالهای مخصوص خود قابل
مخلوط میشود. در انواع رنگها قابل ااستفاده می باشد .

انواع کنیتکس روغنی

مشخصات عمومی انواع کنیتکس های روغنی جهت نماهای داخلی و خارجی
ساختمان ها:
کنیتکسهای روغنی پوشش و محافظ بسیار زیبائی برای خارج و داخل ساختمانها می
باشد . کنیتکس روغنی  بدلیل مقاومت بالا در برابر عوامل جوی چندین سال
گذشته به عنوان پوشش و نمای مناسب ساختمان در اکثر کشورهای
جهان معرفی و شناخته شده است.کنیتکسهای روغنی به خاطر ترکیب شیمیائی مخصوص آن
واتر پروف بوده همچنین کنیتکسهای
روغنی به علت سبکی و وزن مخصوص آن بر روی ساختمان بار کمتری وارد و برروی
سیمان، چوب، آهن، آردواز، گچ، ینلهای گچی، بتون، جداول خیابان و غیره به وارد میکند.
رنگهای مختلف به راحتی قابل استفاده می باشد و 8 ساعت پس از اسپری شدن خشک و
استقامت نهایی آن پس از 1 ماه حاصل می شود. قابل توجه است که هر کیلوگرم
کنیتکس نوع سوپر 5/1 م.م، ممتاز 30/1 م.م و درجه یک 15/1 م.م را پوشش می دهد.


کنیتکس اکریلیک روغنی
مشخصات فنی انواع کنیتکس های روغنی جهت نماهای داخلی و خارجی ساختمان ها:
ترکیبات : انواع رزینهای الکیدی ، اکسید تیتان ، الیافهای مصنوعی در
گریدههای مختلف،پرلایت، حلالهای ویژه مخصوص ، بنتونیت ،اکسید زنگ ، بی
کربنات کلسیم در مشهای مختلف ، پودر تالک ، پودر میکا ، کبالت ، سرب ،
کلسیم و …

 

نکات:
ترکیب مواد این محصول وهمچنین درجه غلظت آن نکته مهم و قابل توجهی است زیرا تغییرات غیر مجاز در غلظت و ترکیبات سازنده این محصول می توانند نقش مستقیم در تضعیف دوام و کیفیت این رنگ داشته باشد و حال آنکه متاسفانه ظاهر رنگ غیر استاندارد با رنگ دارای فرمول و غلظت صحیح تقریبا یکسان می باشد و تفاوت این دو پس از استفاده و گذشت زمان (عموما در کوتاه مدت) مشخص می شود و آن موقع است که صاحب کار علاوه بر ضرر مادی دچار مشکل برای بر طرف سازی عیب های کارش خواهد شد. این عیوب می تواندشامل تغییر رنگ بعضی قسمتهای کار یا پوسته پوسته شدن کار و … باشد.
اصولا این گونه کارها توسط افرادی که مکان مشخصی برای ارائه خدمات خود ندارند اجرا می شود و پیگیری امر برای دریافت خسارت کار بی نتیجهخواهد بود. بنابراین به تمامی صاحب کاران گرامی توصیه می شود که با تحقیقات و اطمینان نسبت به مجری کار دست به انجام رنگ آمیزی ساختمان و بنای خود با رنگهایی همچون کنیتکس، رولکس و رنگ های پاششی غیر صنعتی دیگر بزنند. هر چند که این نکته برای  دیگررنگهای صنعتی نیز برقرار می‌باشد ولی سو استفاده در غلظت و مواد ترکیبی کنیتکس، رولکس و سایر رنگ های پاششی غیر صنعتی بیشتر دیده می شود.
نقاشی ساختمان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نقاشی سپید

پتینه کاری چیست؟

پتینه کاری

نقاشی ساختمان

پتینه هنر کهنه کردن و یا به عبارتی رنگ و لعاب دادن به اشیا، اجسام و سطوح و هرچیز رنگ پذیر می باشد. در دو دسته کلی رنگ و بافت تقسیم میشود که هر کدام از این دو روش دارای صدها مدل مختلف و متنوع می باشد  با استفاده از پتینه می توان انواع طرحهای آجری، سنگی، گرانیت، چوب و … را به راحتی اجرا نمود  شاید بتوان گفت در پوشش‌های نسل قبل فقط می‌شد روی رنگ‌ بندی آنها مانور داد و کمتر می‌شد تنوع و خلاقیتی به آن اضافه کرد .حتی در مورد کاغذ دیواری‌ها که شامل ترکیب چند رنگ و نیز نقوش مختلف هستند، باز هر مشتری ناچار به انتخاب یکی از طرح‌ها و مدل‌هایی بود که کارخانه‌ سازنده به بازار ارائه کرده بود.اما پوشش‌های جدیدتر این قابلیت را دارند که هر کس بتواند سلیقه و نوع تفکر و حس خود را روی آن اعمال کند  یکی از این پوششها رنگ های دکوراتیو یا پتینه میباشند به این ترتیب خانه هر کس همان طور رنگ‌آمیزی و تزئین می‌شود که او میپسندد و نیازی به انتخاب کردن از بین الگوهای از پیش تعیین شده نیست  اما برای استفاده بهتر و هنرمندانه‌ تر از امکانات جدیدی که صنعت و تکنولوژی به ما عرضه کرده لازم است فرآورده‌های موجود را به خوبی بشناسیم و همین طور از قابلیت‌ها و ویژگی‌های هر یک و اثری که بر محیط ما می‌گذارند، به اندازه کافی آگاه باشیم.

پتینه کار کیست ؟

هر انسان خلاق و هنرمند می تواند یک پتینه کار محسوب شود پتینه کاری هنر خلاقیت است هنری که با تغییر دادن رنگ و شکل اجسام به مخاطب و مشاهده کننده اثر حس قدیمی و سنتی بودن را انتقال دهد. 

 تعمیر و نقاشی ساختمان کاغذ دیواری امیدی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نقاشی سپید

رنگ بلکاچیست؟

رنگ بلکا

نقاشی ساختمان

رنگ بلکا

در حال حاضر، رنگ هایی که در بیشتر کشورهای جهان سوم و در حال توسعه استفاده می شوند، در کشورهای پیشرفته از چرخه استفاده خارج شده اند زیرا در آنها اکسید سرب که سرطان زاییش ثابت شده به کار رفته است و باعث مضرات بسیار زیادی برای کارکنان کارخانجات رنگ سازی می شود. و همچنین برای مصرف کنندگانی که در معرض استنشاق مواد فرار می باشند مضر است پس از گذشت حدود 70 سال از تولید رنگ هنوز عیوب فراوانی برای رنگ شیمیایی موجود می باشد. لذا به دلایل دانش ایرانی بدین فکر افتاد که لااقل برای رنگ آمیزی اماکن و ساختمانها شالوده ای از تفکر قدیمی که مبتنی بر استفاده مواد طبیعی بود و همچنین خلاقیت مدرنیسم را به عنوان پوششهای سلولزی به بازار ارائه دهد    

آیا بلکا در فضای باز هم قابل اجرا می باشد؟     
خیر. زیرا عواملی همچون بارش باران های اسیدی و تابش مستقیم نور خورشید، ممکن است به آن صدمه بزند


 آیا این محصول قابل شستشو می باشد؟      
بله. به راحتی با شامپو فرش قابل شستشو است و به صورت ملایم با ابر و مقداری کف می توان آن را لکه گیری و تمیز نمود.


 آیا بلکا در مناطقی که رطوبت بالا دارند، قابل اجرا است؟    
بلکا تا حدودی رطوبت هوا را به خود جذب می کند، اما باید میزان لایه عایق را به نسبت رطوبت موجود در هوا انتخاب کنیم تا مقاومت کل لایه افزایش یابد.

 آیا می توان از بلکا در حمام استفاده کرد؟    
بله با افزودن یک لایه عایق، مقاومت آن در برابر رطوبت افزایش می یابد.

آیا بلکا نیاز به زیر سازی دارد؟خیر 
 

آیا بلکا رنگ پس می دهد؟خیر

 

خیر آیا بلکا برای بدن انسان حساسیت زا است؟خیر
 

خیر آیا بلکا ترک می خورد؟ خیر  
 

آیا بلکا دارای بوی خاصی است؟خیر
 

محصولات بلکا حاوی چند رنگ است؟ 
تنوع رنگی محصولات بلکا زیاد و در حدود 60 رنگ می باشد.

 آیا این محصول قابل ترمیم است؟    
بله، ترمیم بلکا براحتی میسر می باشد. فقط کافی است قسمتی را که می خواهید ترمیم شود به وسیله آب پاش خیس کنید و با ماله مخصوص از تمام جهت ها ترمیم کنید.

آیا خاصیت عایق بودن را می توان در بلکا مشاهده کرد؟ 
بله این محصول عایق حرارتی، برودتی و صوتی می باشد.

چند روز طول می کشد تا صد متر مربع بلکا را در سطح اجرا کنیم؟   
اگر از دو اپراتور استفاده کنیم می توانیم صد متر مربع را در یک روز اجرا نماییم.

 آیا از بلکا می توان در محیط آشپزخانه رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی استفاده کرد؟ 
 بله از آنجائیکه بلکا پوششی کاملا طبیعی و بهداشتی می باشد، در کلیه اماکن عمومی می توان از آن استفاده نمود.

ویژه گی های خاص بلکا :

1-عایق صدا

2-عایق برودت

3-عایق حرارت

4-بی نیاز از زیرسازی

5- نداشتن بو و مواد فرار هنگام اجرا

6- قابلیت ترمیم

7- ترک ها را می پوشاند

8- مقاومت در برابر ضربه

9- خاصیت آنتی استاتیک: به دلیل ساختار فیبری گرد و غبار و ملکولهای سوخته در هوا را جذب نمیکند

10- مقاومت در برابر آتش و شعله ور نشدن

 

1- کاهش محسوس رفلکس صدا

یکی از آلودگی های محیط زیست که برای انسان نیز بسیار مضر است آلودگی صوتی می باشد. مخصوصاً صداهای مداوم که ناشی از بازگشت امواج صوت پس از برخورد با سطوح به وجود می آیند. این صداها حساسیت گوش را نسبت به انواع صداها تقلیل می دهد اگر مدت ده دقیقه در محیطی که این صداها موجود باشند حضور داشته باشیم نیاز به استراحتی به مدت بیست دقیقه در محیطی کاملاً آرام داریم تا اثر آن را جبران نماییم. اثرات غیرمستقیم صداهای ناخواسته بر روی انسان عبارت از حساسیت عصبی، تحریک پذیری شدید، گرفتگی عضلانی و خستگی روحی و جسمی و حتی در مواقعی سرگیجه است.بلکا بعنوان پوششی با تخلخل های فراوان وغیر همگون که به ضخامت 41 درصد کاملا محسوس الودگی صوت را تقلیل میدهد.

 

2-عایق حرارت و برودت

خاصیت عایق بودن الیاف سالهاست که پذیرفته شده است و بیشتر خاصیت عایق بودن مجموع الیاف (از نظر حرارت) به این علت است که همواره هوا در داخل فضاهای موجود در داخل آن ساکن می گردد. دیوار پوشیده از بلکا از اتلاف حرارتی ساختمان در فصل زمستان می کاهد. همه ساختمان ها از طریق دیوارها و جداره ها مقداری گرما را ازدست می دهند که بلکا کاملا این فضاها را پر می کند. همچنین بلکا با جلوگیری از برخورد مستقیم تابش خورشید سرمایش تابستانی را تامین می کند. هوای گرم بین دیوار بیرونی و هوای ساکن بین الیاف بالا رفته و از میان سوراخ های رو کاری به بیرون جریان می یابد. در نتیجه از میزان بار سرمایشی ساختمان کاسته می شود و هوای تهویه شده مستقیما از طریق دریچه های فرعی به داخل ساختمان وارد می شود. بدین صورت هوای گرم و سرد پس از برخورد با دیوارهای پوشیده شده توسط بلکا به یک سد انتقال حرارتی برخورد  می کند این خود مطلبی است که مورد توجه سازمان بهینه سازی مصرف انرژی می باشد.

3-خاصیت قابلیت شستشو
این خاصیت مربوط به رزین نهایی است که این نوع رزین شیمیایی مخصوص شرکت می باشد
نحوه شتستشو: با ابر و شامپوی فرش قابل شستشو می باشد پس از شستشو مدتی صبر کنید تا خشک شود. 
 

4-عدم جذب گرد و غبار 
یکی از عوامل جذب گرد و غبار توسط سطوح، ایجاد بار الکتریکی مخالف بین ذرات معلق در هوا و سطح مورد نظر می باشد. در آزمایشات متعدد مشخص شده است که الیاف سلولزی حداقل (در حد صفر) اشکال را از نظر بار الکتریسیته ساکن ایجاد می نمایند. دلیل این پدیده به جذب رطوبت توسط الیاف سلولزی و پنبه ای مربوط می شود. از مدتها قبل فهمیده شده بود که الیاف، رطوبت موجود در هوا را به خود جذب می کنند از این نقطه نظر جذب رطوبت باعث می گردد از تشکیل الکتریسیته ساکن در الیاف جلوگیری به عمل آید. با توجه به ساختار که تشکیل شده از رزین های سلولزی و الیاف پنبه ای و پگیمنت معدنی، هیچکدام از اجزا تشکیل این محصول دارای الکتریسیته ساکن نمی شود و در نتیجه ما شاهد رگه های جذب گرد و غبار در سقفها و بالای شوفاژها نمی باشیم.

 

 5-مقاومت در برابر آتش
طول زمان حفاظت در مقابل آتش یا تحمل آتش برای ساختمان می تواند متفاوت باشد و بستگی به فاصله آنها از مراکز آتش نشانی، وجود تجهیزات اطفاء حریق مستقر در ساختمان و یا وجود مواد قابل اشتعال در آنها دارد. زمان تحمل آتش برای ساختمان های مسکونی و اداری باید سه ربع تا یک ساعت باشد و این زمانی است که معمولاً برای  تخلیه ساختمان لازم است. ساختمان های بلند، بیمارستانها، تئاتر و سینما 2 ساعت و اماکن تجاری و صنعتـی حداقل باید سه ساعت تحمل آتش را داشته باشد و در این زمـان آسیب نبیند. انتخـاب نوع پوشش مقاوم آتش و ضخامت آن برای ساختمان ها بستگی به جنس آنها و همچنین زمانی دارد که برای تحمل آتش، برای آنها در نظر گرفته شده است. در شرایط ثابت، ضخامت لایه پوشش مقاوم آتش نسبت مستقیم با زمان تحمـل آتش دارد و با افزایش ضخامت، زمان تحمل افزایش می یابد. استاندارد شماره DIN4102  آلمـان، ناظر به عکس الـعمل مصالح ساختمانی در مقابل آتش است. پوشش دیوار بر اساس داده های این استاندارد در رابطه با آتش سوزی، مورد آزمـــایش قرار گرفت و نتیجتاً به عنوان یک مصالح ساختمانی که به سختی قابل اشتعال می باشد، طبقه بندی شده و می توان این پوشش دیوار را به عنوان مصالح ساختمانی که به سختی قابل اشتعال می باشد، به کار برد. ضمناً تأییدیه عدم اشتعال بلکا را از NWTA  استرالیا و دانشکده امیرکبیر اخذ کرده ایم.
 
6-عدم نیاز به زیرسازی
عدم نیاز به زیرسازی جدی و اجرا شدن این محصول بر روی کلیه سطوح اعم از گچ و خاک، سیمان سفید و سیاه، رنگ روغن، رنگ پلاستیکی، کاشی و... باعث سرعت عمل این کار و در ضمن کاهش جدی هزینه  می گردد.
بطور مثال روند کلی ساخت در ساختمان های بیشتر نقاط ایران بدین صورت است که ابتدا بعد از آجر چینی، گچ و خاک ساختمان انجام می شود که این مرحله در بعضی از مناطق مرطوب کشور به جای گچ و خاک، سیمان سفید جایگزین می شود سپس روی گچ و خاک یا سیمان، گچ سفید می زنند و رنگ آمیزی می کنند.
 تعمیرات و نقاشی کاغذ دیواری امیدی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نقاشی سپید