رنگ نما

رنگ نما

نقاشی ساختمان امیدی

رنگ نما رنگی ضد آب بر پایه اکریلیک بوده و با بکار بردن افزودنی های سیلیکونی ساختاری مناسب به عنوان پوشش رنگی نمای ساختمان دارد. در نما به عنوان لایه نهایی و پوششی تزئینی جهت عایق حرارتی بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد. آسان و سریع اجرا شده و عایق رطوبت بوده و اجازه تنفس را به سطوح می دهد. در برابر عوامل خارجی مقاوم است. بر روی رنگ قدیمی نما اجرا شده و جایگزینی با عمر بالا را تشکیل می دهد.

رنگ عایق رطوبت

رنگ عایق رطوبت به رنگی گفته می شود  که در مقابل شرایط سخت جوی مثل باران های مداوم و یا رطوبت هوا مقاومت و پایداری داشته باشد.

رنگ عایق رطوبت اگر به شکل صحیح در نمای ساختمان به کار برده شود  ساختمان شما را حداقل تا 10 الی 15 سال در برابر عوامل جوی و باران ها و هر گونه رطوبت سالم نگه می کند.

نکته مهم در اجرای رنگ نمای ساختمان  اجرا صحیح و اصولی رنگ نما است رنگ نمای ساختمان همانطور که از اسمش پیدا است  مخصوص نمای ساختمان ساخته شده است.

در کشور ما همیشه وقتی یک نمای ساختمان رنگ شده را ملاحظه می کنید حس خوبی نخواهید داشت و همیشه با یک نمای کثیف و رنگ پریده و یا پوسته شده روبه رو می شویم.

این موضوع را میتوان اینگونه توضیح داد که:

رنگ نمای ساختمان باید دارای استانداردهای مخصوص به خود باشد و برای هر شرایط آب و هوایی رنگ نمای مخصوص به همان شرایط آب و هوایی به کار برده شود.

اما متأسفانه کارفرمایان بدون در نظر گرفتن استانداردهای رنگ نما و همچنین بدون مشورت با افراد خبره و کارشناسان این صنعت با استخدام پیمانکار رنگ نمای ساختمان که در اکثر مواقع اطلاعات فنی کاملی ندارد و با خرید رنگ های پلاستیک و یا کنیتکس های روغنی اقدام به رنگ آمیزی نمای ساختمان می کنند.

ولی بعد از مدت کوتاهی رنگ نمای ساختمان پوسته پوسته شده یا دچار رنگ پریدگی میگردد از همه مهم تر اینکه این رنگ هیچ وقت ساختمان شما را عایق رطوبت نمی کند و به دلیل جذب آب و رطوبت ساختمان شما از درون یعی داخل اتاق ها شروع به شوره زدن و نم زدگی می گردد.

اگر چنانچه در ابتدا کار و قبل از اقدام به نقاشی نمای ساختمان با  یک شرکت معتبر که محصولات متنوع در اختیار دارد ، وارد مذاکره گردید و به نظرات کارشناسانه شرکت مورد نظر، توجه کنید

رنگ عایق رطوبت یک رنگ نمای فوق العاده عالی برای ساختمان های می باشد که در مناطق شمالی کشور هستند . همیشه در شمال کشورمان هزینه های زیادی صرفه ساخت یک ویلا و یا هر ساختمان دیگری می گردد.

رنگ نمای ساختمان شما هم عایق ساختمان خواهد بود و هم رنگ نمای ساختمان شماست.

اما با تحقیقات و مشاهدات اینجانب وسابقه کاری که در شمال کشور داشته ام بالای 80% درصد از ساختمان ها در رنگ آمیزی نمای ساختمان خود به هیچ وجه از استانداردهای این صنعت پیروی نمی کنند و این ساختمان ها همیشه دارای مشکل ورود نم و رطوبت از نمای ساختمان به داخل ساختمان هستند

چنانچه کارفرمایان در ابتدا جهت نقاشی نمای ساختمان با صرف 15% درصد هزینه بیشتر و استفاده از رنگ نمای ساختمان مرغوب و همچنین واگذاری پروژه به پیمانکار  رنگ نمای ساختمان حرفه ای و متعهد اقدام به نقاشی ساختمان خود کنند هیچ گاه شاهد ورود نم و رطوبت از نمای بیرون ساختمان به نمای داخل ساختمان نخواهند بود

همچنین رنگ نمای ساختمان خود را حداقل 15 سال به همان شکل و ظاهر اولیه بدون رنگ پریدگی خواهند دید.